Bright new day ✨

10 november 2023 - Rishikesh, India

Namaste 🙏🏼

Elke dag voelt als weer een (random) dag. En blijkbaar is het vandaag vrijdag. Om 04.00 uur schrok ik weer eens wakker door een nachtmerrie. Veel verwerking is er de laatste dagen gaande. En dat komt uitgerekend in de nacht eruit, want dan komt het onderbewuste naar boven om onafgemaakte situaties te verwerken.

Ik heb het ochtendprogramma gevolgd, wat bestond uit mantra’s zingen, pranayama (ademhalingstechnieken) en yoga filosofie. Mijn standaard routine, waar ik heel goed op ga. 🩷

Elke filosofie les brengt weer veel in beweging. Elke les komt weer zo duidelijk naar voren dat alles wat je doet een keuze is. Een uitnodiging om je eigen pad te kiezen, prioriteiten te stellen en wat voor jou goed voelt. Maar volgens het yogapad is échte vrijheid wanneer je de zintuigen overstijgt en de mind tot verstilling komt.
Op het moment dat wanneer je iets écht wilt dan doe je het. Neem je je volledige verantwoordelijkheid. Maar ook om bewust te kiezen, met wie je je kostbare tijd spendeert en welke input je tot je neemt.
Wat ik ook meeneem is dat voordat je iets, iemand of een situatie afwijst het belangrijk is om eerst goed onderzoek te doen. Hoe vaak nemen we wel niet onvolledige informatie / “waarheid” aan, creëren we een oordeel/mening terwijl je er niks van af weet. Zacht gezegd kwam het erop neer: voordat je je mond open trekt, doe eerst onderzoek. Ik was daar al van bewust maar door er zo bij stil te staan dringt het weer extra door.

Middag

De middag heb ik lekker alleen door Rishikesh geslenterd. Tijdens mijn wandeling naar de Ganga liep ik tegen een groep mensen aan, een man vroeg of ik uit Duitsland kwam en ik vertelde waar ik vandaan kom. Met als reactie: “Hoe gaat het? in het Nederlands”. Een mega leuk gesprek met een Vlaamse man met een Indische roots. Met een dikke knuffel namen we afscheid. Ik houd van deze menselijkheid en oprechtheid. Alle mensen die zo geïnteresseerd zijn. Je in de ogen aankijken. En niémand met zijn telefoon in zijn hand.

IMG_9015IMG_9007

Tijdens mijn wandeling contempleerde ik over de betekenis van rijkdom. Er valt zoveel te zeggen. Zoveel wat door mij heengaat. Op dit moment kan ik er niet goed woorden aan geven, want er valt zoveel over te zeggen. Ik voel zoveel dankbaarheid met betrekking tot deze reis, alles wat het in beweging zet. Het is zó ongelofelijk veel, op een positieve manier. Expansie van mijn mind, mijn blik op het leven. Dankbaarheid om het leven in zijn volledigheid te mogen ervaren.

De groep

Ik ben zo zo zo intens dankbaar voor alle mooie mensen uit de groep. Ik voel zoveel veiligheid, ruimte en gedeelde blijheid. Tijdens het avondeten sprak met mijn mede Nederlander hierover, wat voor haar ook zo voelt. Onbeschrijfelijk mooi. Evenals de klik met mijn lieve roommies. Gevuld met liefde ga ik mijn bedje in.

Goodnight ✨✨

IMG_9019Trust the timing of your life 🫶🏻

1. Stijn:
    12 november 2023
    Mooie woorden en wat een liefde! ♥️