Zondag & maandag 🌞

20 november 2023 - Rishikesh, India

Namasté 🙏🏼

Zondag

Zondag was onze vrije dag. En die zijn we goed begonnen door met de groep op de Ganga te gaan raften. De journey begon al bij het instappen van de jeep. Marleen, Nina, Tristan en ik zaten op elkaar gepropt in de auto. Scheurend door de bochten kwamen we aan bij ons eindbestemming. Dat we er levend aan zijn gekomen is een wonder 🤭

Tijdens onze raftsessie hebben we een aantal stroomversnellingen gehad, waarbij er bizar hoge golven waren. Die adrenalinekick is zooooo ontzettend vet! Daarnaast heb ik ook hele stukken gezwommen. Door de stroming en het reddingsvest drijf je gewoon mee. En daar zwem je dan tussen de prachtige bergen in de heilige rivier. Woorden doen tekort aan deze beleving 😍

defe43fb-d405-45af-ac29-84356029b60d

Tijdens het zwemmen voelde ik mij meer alive dan ooit. Het besef van hoe blij ik ben als ik in water ben. Terwijl ik aan het wegdromen was dacht ik na over mijn mogelijke volgende trip; wellicht surfen en salsa dansen in Zuid-Amerika. Who knows?! ✨

be2a1554-fe85-4c8f-8e46-7c2e30141e65
In de tuktuk onderweg naar het lokale restaurantje om te eten.

IMG_9431 Sugar plums. 🩷

In de middag zijn we met de Hindoe mensen uit de groep naar een local restaurantje gegaan. Ik ben nog nooit zó overprikkeld geweest in mijn leven 😂 Zoveel geuren, kleuren, lichten en mensen in een te kleine ruimte. En dan nog niet de intense hitte te vergeten. Wat een beleving! Ik had dit voor geen goud willen missen.

adb80c3b-494c-4bd5-b776-d2b5313344a8

Maandag

Ik ben veel te laat gaan slapen en de wekker ging weer om 05.45 uur. Weer terug in het ritme. Heel veel twijfel om te blijven liggen of toch te gaan. Aangezien mijn lieve kamergenoot het felle licht had aangedaan ben ik toch maar gegaan. Daarnaast is de mantra & pranayama les mijn favoriet. Inmiddels ken ik alle mantra’s uit mijn hoofd en zing ik luidkeels mee. Ik geniet van elk moment, het zingen met de groep - de kracht van geluid die vrijkomt en de kamer vult. 🩷

Na de hele ochtend onwijs moe te voelen - mede door nog niet alle prikkels te hebben verwerkt ben ik in de pauze met Tristan acro yoga gaan doen.

Bij acro yoga is het samenspel, vertrouwen en overgave enorm belangrijk. Wat best wel spannend maar mega tof is. Ik heb zoveel gelachen omdat ik heel vaak voorover ben gevallen en half bungelend daar bleef hangen.

IMG_9480IMG_9481IMG_9482

IMG_9483